'Lesa pa otro skucha' - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu 'Lesa pa otro skucha' - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu

'Lesa pa otro skucha'

Blijf op de hoogte en volg Karin

04 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Ik zit alweer op een kwart van mijn tijd op Curaçao. Wat gaat de tijd hier ontzettend snel! Ik leer steeds meer mensen kennen en er zijn zoveel leuke dingen te doen hier! Ik zeg: Curaçao is nice! :)

Woensdagmiddag.. Daar zat ik dan met mijn goede bedoelingen... Op de Marnix FO werd ik gevraagd of ik mee wilde naar een informatiebijeenkomst over de grote voorleeswedstrijd die binnenkort van start gaat. Dit houdt in dat verschillende scholen meedoen met een paar leerlingen die voorlezen, waarbij uiteindelijk een winnaar wordt uitgekozen die de grote voorleeswedstrijd wint. Het leek mij wel leuk om te kijken hoe 'vergaderingen' hier op dit eiland verlopen, dus ik ging met veel goede moet op mijn vrije woensdag mee met Patricia. We waren nog maar net binnen en ik zie wat vage woorden op het beeld verschijnen; "Lesa pa otro skucha'. Daar hadden we even niet aan gedacht, dat heel de presentatie wel eens even in het Papiamento gehouden kon worden. Na drie uur wachten, mocht ik dus een presentatie aanhoren in het Papiamento van anderhalf uur. Geweldig! Ik kon er wel de humor van inzien en liet me daar dan ook niet kennen. Soms komen er opeens Nederlandse woorden tussendoor en met de verschillende informatiebladen die we kregen ( deze wel weer in het Nederlands, logica nummer 1 ) kon ik het nog wel een beetje volgen. Gelukkig vertelde Patricia af en toe ook wat er verteld werd, en kon ik toch nog een beetje de presentatie volgen! ( Weer even een bewijs dat ik niet alleen maar vakantie vier :) haha )

Afgelopen vrijdagavond bij Full Moon geweest, een populair strandfeest op Kokomo Beach. Wat een gaaf feest was dat zeg! Een heerlijke sfeer, leuke mensen en goede muziek. Weer heerlijk gek gedaan met de meiden en rond een uur of 3 richting huis gegaan. Na het starten van de auto merkte Karin al dat de auto anders schakelde en ik merkte dat er achterin iets niet klopte. Het zou toch niet…. Jawel. We waren nog geen 500 meter verder en daar stonden we op een donkere weg met een lekke band. Geweldig! Gelukkig was de buurjongen mee die gelukkig wel banden kon vervangen! Dus daar stonden we dan, te wachten tot dat Cor de band had verwisseld. Niet echt ideaal in het pikkedonker. Met wat bij schijnen met verschillende telefoons was het uiteindelijk toch nog gelukt en konden we gelukkig weer verder rijden!

Momenteel weet ik niet veel meer te vertellen naast dat het gewoon geweldig is hier! Het stappen hakt er af en toe toch wel even in, dus na vijf stapavonden en dus weinig slaap vanavond maar even op tijd naar bed en morgen weer fris en fruitig richting stage!

Tot snel!




  • 04 Februari 2013 - 22:39

    Fran:

    Wat een leuk reisverslag!! zo te horen heb je het supergoed naar je zin!! Geniet ervan!! xxx

  • 04 Februari 2013 - 22:39

    Fran:

    uuh.. zo te lezen. Binnenkort weer eens een Skype-date??

  • 05 Februari 2013 - 10:11

    Rianne:

    Ha,die karin goed bezig en vooral gezellig. Geniet ervan......

  • 05 Februari 2013 - 15:23

    Manon:

    Hoi Karin leuk verhaal. Nog veel plezier daar.lekker zwemmen en luieren op het strand.groetjes en 10000000000000000000000000000 kusjes van je kleine nichtje manon

  • 09 Februari 2013 - 15:25

    Linda:

    Hey Karin, leuk om te weten hoe het met je gaat. Ik zag dat ik een gemiste oproep had op skype , snel een x afspreken om een keer te skype. Heel veel plezier nog en spreek je snel xxx je achternichtje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 478
Totaal aantal bezoekers 17594

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 19 April 2013

Curacao

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: