Aankomst - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu Aankomst - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu

Aankomst

Blijf op de hoogte en volg Karin

12 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Daar zitten we dan. In een internetcafé in het warme Curaçao. En dat terwijl de bewoners klagen dat het zo koud is voor de tijd van het jaar! Prima, ik vind 29 graden een heerlijke temperatuur! :)

Op het vliegveld kwam ik Karin tegen, een meisje dat ik via de Curaçao groep op Facebook had ontmoet. We zaten naast elkaar in het vliegtuig. Het was een lange vlucht. Mijn langste vlucht was tot gisteren vier uur, dus dat elf uur stil zitten in het vliegtuig was best lastig. Gelukkig kon ik heerlijk films kijken, dus dat maakte het nog wat dragelijker. Wat was ik blij dat we geland waren. We zijn rond half 6 lokale tijd geland en konden toen richting de douane. Na wat vragen en gedoe konden we eindelijk doorlopen en werden we opgehaald door Wereldstage. Op dat moment waren we met z'n vijven en een hele stapels koffers. Alles werd in het busje gepropt en toen konden we op weg naar Willemstad. Karin en ik wonen allebei in de Nieuwestraat, dus dat is wel gezellig. ( Ja we heten allebei Karin. Dus krijgen daar ontzettend veel grappige opmerkingen over tijdens het voorstellen! ;) )

Mijn kamer is heel simpel. Er staat een bed, een bureau, een stoel, een wasbak, een kast en nog heel belangrijk: een waaier! Het is echt warm op de kamer dus de waaier is geen overbodige luxe. Ik heb mijn koffers op mijn kamer neergezet en ben eerst even wat met Karin gaan eten in een tentje hier in de straat, lekkere carpaccio! Ik schrok wel even ontzettend van de prijzen hier op de menu kaart, maar toen bedacht ik me weer dat het natuurlijk guldens zijn! :) Na het eten zijn we terug naar onze kamers gegaan. Ik heb mijn beide koffers uitgepakt. Tijdens het uitpakken kwam ik verschillende onverwachte brieven en tekeningen tegen, ontzettend lief! Het prikbord hangt dan ook meteen alweer vol in mijn kamer. Voordat ik wilde gaan slapen dacht ik nog eens even lekker te douchen. Dat was even wennen, alleen een koude knop.. Dus dat was een heerlijke koude douche! Hier in het warme Curaçao is dat ook niet heel erg :) Vrijdagavond is niet echt een geschikte avond om vroeg naar bed te gaan want het er was een gezellige drukte in de straten rondom mijn kamer. Vanavond ga ik daar maar eens aan mee doen!

Na een wat kort nachtje vanmorgen weer met een goed gevoel opgestaan. Vandaag de boel een beetje verkennen hier en wat boodschappen doen. Ik laat snel weer wat van me horen!
Voor de mensen die graag mijn postadres willen hebben, maandag heb ik een bijeenkomst bij wereldstage waar ik het even zal vragen.

  • 12 Januari 2013 - 18:20

    Rianne Kolbach:

    hoi karin,wat een leuk verhaal,geniet lekker van het warme weer.
    doeiii, rianne

  • 12 Januari 2013 - 19:47

    Josien:

    Ha zusje, wat een leuk verhaal. Leuke dingen te doen daarzo? Ga lekker genieten van die 29 graden want hier ist echt koud brrrr... Hele dikke kus van je zus xxx

  • 12 Januari 2013 - 20:51

    Francijna:

    Leuke aankomst! Veel plezier! Xx

  • 12 Januari 2013 - 23:18

    Els:

    Hallo Karin, leuk dat we zo een beetje mee kunnen genieten!! 29 graden dat is weer voor chillen ... haha en hier gaat het vriezen ... fijn dat je goed bent aangekomen , want het is toch niet ff om de hoek ;-) nou meid van ons allemaal een fijn weekend alvast en we contacten :-) liefs xxx

  • 13 Januari 2013 - 17:45

    Sandra:

    Hoi Karin, wat fijn dat de reis goed gegaan is en dat je nu lekker in 29 gr. loopt terwijl wij hier bibberen van de kou!
    Leuk dat we je een beetje kunnen volgen. Veel plezier daar, Gr

  • 13 Januari 2013 - 19:33

    Ma:

    Hoi Karin,

    Leuk om je reisverslag te lezen en fijn dat je toch een waaier op je kamer hebt.
    Heel veel plezier en we spreken elkaar snel.xxx

  • 14 Januari 2013 - 11:12

    Ruud Brence:

    Een Elfstedentocht zullen ze wel niet organiseren daar dan :-)

    Goed te horen dat je veilig bent aangekomen. Veel plezier en ik heb je vrijdag al enorm gemist :-(

    Groeten
    Ruud

  • 14 Januari 2013 - 14:00

    Tante Corrie:

    Hay Karin, leuk om jou verslag te volgen. Oma had gisteravond je verslag ook al , we waren maar net binnen en ze liet het ons lezen. Bij jou is het lekker warm, hier is het koud, ze geven voor vanavond sneeuw aan. Het vriest nu ook overdag, is wel weer wennen die kou! Geniet maar lekker hoor!!
    Groetjes van tante Corrie en ome Janus.

  • 14 Januari 2013 - 21:12

    Lenie Schouten:

    Hoi Karin,

    Ik heb je geen goeie reis meer toegewenst,dus bij deze....wens ik je een hele goede tijd toe.Leuk zeg dat we het ook kunnen volgen.
    Geniet ervan!!

    Groetjes van Lenie Schouten en fam.

  • 15 Januari 2013 - 19:48

    Sandra:

    Hey Karin, en weg was je....sorry helemaal vergeten je te bellen/sms. Gelukkig kan ik je volgen. Net je trotse ma aan de lijn gehad, zo enthousiast. Succes daar kanjer !!! xx Sannie

  • 16 Januari 2013 - 09:57

    Gerritjan :

    Hallo Karin, Fijn dat het goed met je gaat. Volgens ons kom je nog tijd te kort. Geniet en vooral veel plezier. Groetjes van Gerrit-Jan en Klara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 1407
Totaal aantal bezoekers 17607

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 19 April 2013

Curacao

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: