Liefde voor een bank! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu Liefde voor een bank! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu

Liefde voor een bank!

Blijf op de hoogte en volg Karin

13 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi!
Kon ta Bai? Mi ta bon!

Ik ben inmiddels alweer langer dan een maand op het mooie eiland. Elke dag is weer stuk voor stuk genieten; van de lieve leerlingen op de basisschool tot een heerlijke stranddag! Nu moet ik zeggen dat mijn laatste week een heerlijk rustig weekje was in verband met Karnaval ( Ja, hier schrijven ze dat met de K ), dus ik heb een weekje vrij gehad! Helemaal niet vervelend eigenlijk. Haha. Daarnaast kreeg ik op mijn ‘werk’ de vraag of ik een paar dagen op het huis wilde passen van een collega die een paar dagen op vakantie ging, dus dat kwam helemaal goed uit. Karin en ik zijn op vrijdag met al onze spullen richting de Jan Thiel gegaan om daar een lang weekend door te brengen. In een woord: HEERLIJK! Het eerste wat we hebben gedaan was op de bank ploffen! Dat was lang geleden; zitten op een normale bank! Heerlijk! Op zulke momenten ga je opeens weer alles waarderen ( Een waterkoker is toch veel beter dan water koken in een pannetje…). Nadat we de hondjes eten hadden gegeven, zijn we naar een barbecue geweest in de buurt. Het was erg gezellig, maar naar de barbecue toch snel richting huis gegaan om samen een GTST marathon te houden. We moeten toch een beetje bijhouden wat er allemaal in onze soap gebeurd… haha

Op zaterdag zijn we richting het strand gegaan bij de Jan Thiel, vlakbij de Zanzibar. Later kwam er nog een groep uit de Nieuwestraat. Een heerlijk dagje niets doen en genieten van het mooie weer. Nadat we ook nog de happy hour hadden meegepakt bij de Zanzibar, werd het tijd om goed gebruik te gaan maken van de keuken in ons eigen weekendhuis. Dus het werd tijd voor zelfgemaakte lasagne! Na een uurtje stond de lasagne al op tafel en wat is dat lekker! In de avond zijn we weer richting de Nieuwestraat gegaan, omdat we carnaval zouden gaan vieren in De Tijd in Punda. Ons plan was om niet verkleed te gaan… maar toen we eenmaal aankwamen bij de patio bij 3/5 konden we ook niet zonder een gekke outfit gaan. Dus dat werd even snel de meest gekke combinatie bij elkaar rapen en gaan! Die avond werd carnaval ongeveer hetzelfde gevierd als in Nederland, alleen is het wel een groot verschil dat het binnen ongeveer 50 graden is. Dus we hebben ongeveer heel de avond buiten gestaan om daar lekker gek te doen. Je merkt toch dat de lokale bewoners het toch wel apart vinden hoe de Nederlanders hier verkleed gaan met Karnaval. Dus toen we nog even wat gingen eten bij Miles, voel je je wel echt zitten met je achterlijke combinatie van kleren. Maar ach, dat hoort er allemaal bij :). Na een goed avondje weer richting Jan Thiel om daar in alle rust bij te tanken! ( Het is daar zo rustig in die omgeving, te rustig bijna! Haha )

Na een ochtend goed uitslapen was het s middags tijd voor de beroemde optocht in Otrobanda. Iedereen in Curaçao leeft daar naar toe, dus dit moesten we wel even gezien hebben. Iedereen is vrolijk en loopt met vrolijke kleuren rond. De straten zijn afgezet met verschillende hekken en tentjes waar je eten en drinken kunt halen. Rond 4 uur begon de optocht bij ons. Je kunt zien dat de mensen er veel moeite voor doen. Ze zijn helemaal geschminkt en hebben vrolijke kostuums aan. In Nederland is het vooral gek doen, maar hier zien de mensen er ook echt heel mooi uit tijdens de optocht. Het was sowieso een mooi gezicht die optocht. Toen om 6 uur de optocht nog niet voorbij was, besloten we maar richting Punda te gaan om wat te gaan eten. Lekker een keer bij de Mac, dat was lang geleden! `s Avonds zijn we weer naar Wet en Wild gegaan. Helaas was het weer wat minder dus het regende nogal op het begin. Toen bedachten we, dan kunnen we net zo goed meteen in de zee gaan zwemmen! Dus daar stonden we dan met tien meiden te dansen in ons lingerie op het vlot midden in het water om 1 uur `s nachts. Het trok meteen al veel bekijks, maar alles moet je een keer gedaan hebben.

Maandag begon meteen goed met dikke regenbuien en een donkere lucht terwijl we net een lekker stranddagje hadden gepland.. dat was een beetje jammer.. dus het werd een filmdag! Ook niet verkeerd. Er kwamen nog wat mensen van de Nieuwestraat en we hebben er een gezellig dagje van gemaakt. Van de Lion King tot The Lucky One. De volgende dag hebben we het huis weer een beetje opgeruimd en de hondjes gedag gezegd. Waren echt ontzettend lieve hondjes! Nu zit ik weer in mijn studentenkrot van een paar vierkante meter.. maar ach, was super dit weekend! :)

Net kreeg ik een mailtje van Wereldstage dat er post voor me was. Wat super leuk! Daar lagen drie enveloppen voor me in de bak. Echt super lief! Ik hang ze snel op bij mijn andere kaartjes!
Mi tin cu bay!
Ayo!

• 13 Februari 2013 - 23:14

Rianne:

Hallo jonge dame,wat klinkt het toch weer super gezellig,veel plezier daar en tot snel doeiii

• 14 Februari 2013 - 08:25

Els:

Hallo Karin,
    zo te lezen heb je het goed naar je zin in Bon bini land ;)
    fijn hoor geniet ervan de time flies ...
    voor je het weet is het alweer april...
    nog heel veel plezier!! en groetjes van hier :)
    xxx

• 14 Februari 2013 - 09:12

Ruud Brence:

Ik zeg maar zo "jij bent echt goed bezig!"!

En gelukkig heb je de foto's nog...... :-)

En wie is die ongelooflijk knappe kerel die in zijn tijgervel aan je armen hangt?

Nog vele mooie dagen gewenst en have fun!

Ruud

• 23 Februari 2013 - 20:06

De Suilekumse Verhoekskes:

Hallo Karin.
    hier dan eindelijk een berichtje van ons allemaal,uit
    het kouuuuuuude !!!! holland.
    Hoe is het allemaal? volgens ons gaat het wel goed ,want volgende
    week heb je alweer vakantie?(gaat dat nu niet vervelen)nou werkse
    en nog een fijne vakantie toegewenst als de helft van het thuisfront
    volgende week aankomt.

De groetjes van de familie uit de nieuwstraat