Goed bezig! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu Goed bezig! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu

Goed bezig!

Blijf op de hoogte en volg Karin

25 Februari 2013 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi! Vandaag weer even een berichtje vanuit Curaçao. Nog steeds genieten hier, elke dag weer. En weer een paar leuke weken achter de rug.

In het weekend van 8 februari een echt feestweekend gehad. Op de vrijdag hadden we de Locobus. Dit is een bus die twee uur over het eiland heen rijdt en waarbij je non stop kunt drinken. Veel mensen uit de Nieuwestraat gingen mee, dus de bus zat aardig vol! Nadat iedereen zich in de bus had gepropt, konden we rond 9 uur vertrekken. Erg gezellig kan ik je zeggen, erg gezellig.. Iedereen was dan ook aardig weg binnen die paar uur! Laat ik het zo zeggen: Curaçao is minder crimineel dan Nederland. Ik heb gewoon mijn telefoon een uur op straat kunnen laten liggen en hij lag er nog steeds.. Verder geen commentaar :)

Op zaterdag hadden we Wereldstage Bright Night, een feest dat georganiseerd werd door Wereldstage ( Dat is de organisatie waarbij ik alles heb geregeld; huisvesting etc. ). Hierbij werden we met twee Locobussen opgehaald, waar we naar Kokomo Beach werden gebracht. Daar begonnen we met een barbecue. Was nog best goed geregeld ondanks we met 250 studenten waren! Daarna was er een loterij. Voor het feest moest je een ticket halen voor de bus, waar ook een nummer opstond. Mijn nummer was 45 :). Met dit nummer deed je dan meteen mee tijdens de loterij. Er waren verschillende prijzen; kappersbonnen, duiken en etc. Karin en ik kakte aardig in op dat moment.. tot dat de een na laatste prijs werd uitgereikt. Een reis naar klein Curaçao. “ Jaa.. als we dat winnen.. dan gaan we sowieso samen” want ja, hoe toevallig als je dat wint terwijl er 250 briefjes in de bak zitten? En op hetzelfde moment wordt er geroepen: Nummer 45, Karin Verhoeks! Lucky me! Dus wij helemaal blij, dus binnenkort gaan wij naar Klein Curaçao. Super leuk! De rest van de avond was ook nog super gezellig.

De week erna stond in het teken van de basisschool waar ik help. Het was de week van het afnemen van de AVI toetsen! Met de AVI toetsen wordt het leesniveau van de leerlingen bepaald en ik ging de IB-er en de RT-er daarbij helpen. Ontzettend leuk om te doen! Ondanks dat je uiteindelijk bijna alle teksten uit je hoofd kent doordat je ze ongeveer 15 keer hoort. Ik heb alle groepen 5, 7 & 8 gedaan ( Hier heb je van elke groep een a,b en c ). Omdat ze door omstandigheden het net niet zouden redden om het binnen een week af te krijgen, hebben ze me gevraagd om de vrijdag ook te komen. Dus ik ben zelfs op mijn vrije vrijdag gaan helpen om van nog een klas de AVI toetsen af te nemen. Een erg nuttige en leuk week! Normaal help je een beperkt groepje leerlingen in die twee dagen, maar nu wordt er non-stop ‘Hoi Juf’ geroepen. Super leuk die kinderen hier. En naar de leerkracht toe zijn ze toch een stukje respectvoller dan de leerlingen in Nederland. Hier wordt continu ‘Ja juf’ of ‘nee juf’ gezegd , terwijl je dat in Nederland helemaal niet hebt! Op zich wel heel netjes, maar ik word er af en toe wat kriebelig van.. haha.


Afgelopen weekend hadden Karin en ik weer een te gek plan. De wekker op zaterdagochtend om half 6 zetten om dan de Christoffelberg te gaan beklimmen. Van te voren wat makkelijker gezegd dan gedaan.. want het viel wel even tegen op de zaterdagochtend. Maar met vol goede moed zijn we om half 7 richting de hoogste berg van Curaçao vertrokken! Komen we daar netjes om kwart over 7 aan gaat die pas om half 8 open! Helemaal top. Maar Karin en Karin vermaken zich altijd wel prima, dus met wat dollen op de vroege ochtend ging dat kwartiertje zo voorbij. Konden we eigenlijk naar binnen.. was daar de pinautomaat stuk! Dus konden we eerst weer naar een dorpje om daar geld te pinnen. Om kwart over 8 konden we dan ook echt daadwerkelijk beginnen met onze klim. We waren nog geen 10 tellen de auto uit, en ik lag alweer door een domme stap op de grond. Een top begin, want mijn camera is dus ook stuk! Gelukkig had Karin er nog een bij :). De klim zelf viel nog best even tegen. Er zijn veel steile stukken en het is ook nog eens dertig graden! Nadat we ook nog een stuk verkeerd waren gelopen ( dat kan ook echt alleen ons overkomen, want er was blijkbaar gewoon een pad.. haha ) hebben we er een uur en een kwartier over gedaan. Dus eigenlijk hartstikke netjes. Op het einde was het wel het steilste en lastigste stuk. Maar wat voelt dat dan goed om bovenaan te komen. Echt onwijs mooi! Je kunt bijna heel het eiland zien. Echt de moeite waard! Na wat foto’s maken en even uitrusten moesten we nog naar beneden. Ging gelukkig wel wat sneller dan de heenweg. Daarna nog naar Casa Bao gegaan om heerlijk uit te rusten van onze klim op de vroege zaterdagochtend!

De tijd gaat hier echt zo snel! Over minder dan twee maanden sta ik alweer op de Nederlandse bodem. Dus de komende tijd extra veel genieten van het geweldige eiland.

YOLO :)

Ik laat snel weer iets van me horen!
Dikke knuffel uit Curaçao

  • 25 Februari 2013 - 21:58

    Karin :

    hahahahaha ik ga echt stuk bij het lezen van je verhaaltje.. herinneringen herinneringen :P en vooral het stuk over de berg, jou val en over jou telefoon " geen commentaar " .. mensen even voor de duidelijkheid. Karin was NIET dronken! ;)

  • 26 Februari 2013 - 09:21

    Paula:

    Leuk om te lezen Karin! Haha, dat verhaal van die Christoffelberg komt me bekend voor.. Ik had het ook een beetje onderschat ;) Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt! Geniet er nog van! xx

  • 27 Februari 2013 - 11:25

    Ruud Brence:

    ..... je telefoon een uur op straat laten liggen.........WTF?...... hahaha, tja, euh.......

    Maar goed, telefoon terug, camera kapot... je maakt er gewoon een bende van dus. Maar nou niet denken "oh nou hoef ik geen foto's meer te plaatsen"........ dat blijft gewoon verplicht hoor. Want anders is het toch echt "pics or it didn't happen"!

    Veel plezier in de locobus (tip voor de Bommelerwaard misschien?) en Klein Curacoa......... en doe vooral de dingen die ik ook zou doen :-)

    Groeten,
    Ruud

  • 27 Februari 2013 - 19:49

    Gerrit En Meta Slijkoort:

    Hallo Karin,
    Leuk om je verslagen en foto's te lezen/zien.
    Je hebt het goed naar je zin zo te zien!
    Geniet er maar van.
    Veel plezier ook met je vader en moeder straks.
    Groetjes, Gerrit en Meta

  • 08 Maart 2013 - 19:03

    Regien Van Steenis:

    Hallo Karin.
    Wat een avonturen beleef jij, het zal straks weer helemaal omschakelen zijn naar het Gamerse leventje, maar wij kunnen niet wachten tot wij jouw gezicht weer in de Jumbo zien( het is nu maar behelpen, daar)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 623
Totaal aantal bezoekers 17612

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 19 April 2013

Curacao

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: