De eerste dagen. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu De eerste dagen. - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu

De eerste dagen.

Blijf op de hoogte en volg Karin

15 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

Tijd voor een nieuwe blog. Ik heb al aardig mijn draai gevonden en ik geniet echt van het heerlijke weer hier. Het enige nadeel is dat mijn kamer nog al warm is, dus sommige nachten zijn wat kort. De tweede nacht heb ik hier heerlijk geslapen, tot dat ik enorm veel jeuk aan mijn voeten kreeg. Niet gek, achteraf, want ik ben in die nacht exact 25 keer gestoken door een of andere irritante mug die waarschijnlijk vast zat in mijn klamboe. Zucht.. heb ik weer.. Hopelijk trekt het snel weg.

Zondag hebben we weinig gedaan. `s Middags naar het internetcafé geweest en `s avonds weten uit eten samen met Lynn en Karin. Toen Karin en ik nog even wat gingen drinken bij Mundo, werd er gesproken over een strandfeest. We konden met iemand meerijden, dus zo gezegd zo gedaan. Wet en Wild was super gaaf! Een heerlijk sfeertje en gezellig mensen, dus hier zullen we voortaan wel elke week te vinden zijn! De volgende morgen hadden we een bijeenkomst van Wereldstage. We kregen wat informatie en binnenkort hebben we een welkomsfeest inclusief barbecue. Omdat de meeste van ons daarna kennis gingen maken met hun stage, gingen Lizzy en ik nog even de stad in voor wat extra muggenspray. En met die heerlijke zon is een terrasje toch wel erg verleidelijk.. dus we hebben nog even snel een drankje gedaan op een terrasje. En ik zei nog zo dat ik moest oppassen voor dat ik geen zonnebril in mijn gezicht zou krijgen.. mislukt! Ik heb nu een mooie zonnebril op mijn gezicht! Binnenkort maar eens even ‘wegzonnen’.

Om drie uur had ik afgesproken met Marjolein ( mijn schuin tegenover buurmeisje ;) ) om even boodschappen te gaan doen bij de AH. ( Mijn excuses voor degene die nu schrikken. Ik als trouwe Jumbo medewerkster heb dus boodschappen gedaan bij de Albert Heijn. Mijn kamer staat nu vol Albert Heijn producten! ). Wat een mega grote winkel is dat! Super leuk om de meest Nederlandse dingen gewoon daar weer terug te vinden. Als eerste naar de hagelslag gerend en daarna nog een hoop andere spullen ingeslagen. Eenmaal op weg richting ons huis vertelde Marjolein dat ze die avond naar haar laatste salsa les moest en dat er daarna een workshop was. Ze vroeg of ik mee ging en mij leek dat een leuk idee. Na het eten zijn we richting een restaurant gegaan waar de salsa lessen werden gegeven door een dansleraar. Die man was echt zo gek als een deur en kon super goed dansen. Eerst heb ik de les van Marjolein bekeken en toen mocht ik zelf aan de slag. Op het begin gingen we wat stapjes oefenen en die plakten we dan steeds achter elkaar. Dat ging op zich nog best redelijk, tot dat de dansleraar opeens riep dat we een danspartner moesten opzoeken. Voordat ik het wist had Marjolein een antiliaan naar mijn kant gestuurd en stond ik daarmee in de danshouding. Deze man behoorde tot de dansgroep en hielp de dansleraar. Daar had ik dus even geluk mee, want zo kon hij mij goed helpen. Op het begin was het nog even wennen maar later had ik het ritme aardig gevonden. Later hebben we telkens gewisseld van danspartners en ik had het aardig onder de knie. Daarna kregen we een andere dans aangeleerd, echt geweldig!

De volgende dag ging ik voor de eerste keer naar de basisschool DiviDivi. Omdat ik geen auto heb, moet ik met de bus naar de school toe. Ik kon gelukkig met Arjen ( mijn buurjongen ) meereizen anders had ik het dus nooit gevonden. Ik werd daar opgewacht door Wendell, de directeur van de school. Een hele aardige man die mij een rondleiding heeft gegeven door de school. Het is een hele vrolijke school en de leerkrachten zijn aardig. Vandaag was het een drukke dag op de school ( de ene klas moest gaan zwemmen, de andere klas ging gymen etc. ) dus voor volgende week heb ik een planning gemaakt zodat ik kan zien hoe de leerkrachten rekenen en taal geven aan de leerlingen. Om twaalf uur ben ik weer richting mijn huis gegaan. Arjen had me verteld waar ik op de bus kon wachten en gelukkig kwam die meteen aanrijden toen ik er stond. Je betaald hier pas achteraf, dus ik kon meteen gaan zitten. Het zijn allemaal hele kleine busjes waar ongeveer acht mensen inpassen. Ik voelde me wel zitten daar als enige blondje in die bus. De mensen hier in Curaçao rijden allemaal op hun eigen manier. Ze halen links en rechts in, ze stoppen op drukke wegen midden op de weg, wanneer er een auto even te lang staat te wachten om linksaf te slaan dan rijden ze wel via de berm er langs en noem maar zo op. Deze buschauffeur vond het dan ook nog leuk om lekker laat te stoppen bij een verkeerslicht, dus de busreis is op zich al een hele ervaring. Ik was toch wel blij om weer uit te stappen.

`s Middags had ik afgesproken met Lynn, een meisje dat op de derde verdieping woont van de Nieuwestraat 5. We hebben ons bikini aangedaan en zijn naar het zwembad Saint Tropez geweest; een heerlijk zwembad met fijne ligbedden en uitzicht op zee. Dat wordt een plek waar ik nog vaak heen zal gaan! :) Net lekker onder de douche geweest ( ik begin echt al te wennen aan de koude douche! ) en zo meteen even wat eten met Karin in de stad. Vanavond op tijd naar bed, want morgen gaat mijn wekker om half 6 om morgen kennis te maken op de basisschool de Marnix FO. Ik ben benieuwd!

Dikke knuf uit Curaçao!

  • 16 Januari 2013 - 02:56

    Mariette:

    Ha Karin!
    Gevonden...
    Ik was op zoek op FB, maar kon je daar niet vinden. En toen kwam ik bij waarbenjij.nu
    Leuk om je ervaringen te lezen.
    Veel plezier morgen op de Marnix. Doe de groeten maar aan juf Norin van de bieb (als je haar ziet)
    Misschien kun je mij wel vinden op FB...
    Groetjes van Mariëtte

  • 16 Januari 2013 - 09:41

    Ruud Brence:

    ja, het is een zwaar leven wat jij hebt..... :-( nou nou...... dansen, zonnen, terrasje, feestjes.... poehee, en dan ook nog een beetje werken...... jeetjemina....... GOED BEZIG!

    geniet ervan!

  • 16 Januari 2013 - 16:48

    Aart, Ina En Esmée:

    Ha Karin, Geniet maar van het warme weer, we hebben denk ik een verschilletje van een graadje of 40.
    Bij jou + 30, hier - 10!
    Esmée heeft al een aantal sneeuwpoppen gemaakt en nu zit ze maar te hopen dat ze kan gaan schaatsen.
    Maar met die sneeuw op 't ijs gaat het niet zo goed.
    Maar...... je hebt wel een zwaar leven daar zeg, poeh poeh. Je zult wel het nieuwe talent worden in
    Lets dance.
    Geniet er maar van. We blijven je volgen.........

    Tot de volgende keer maar weer!
    Groetjes van ons.



  • 16 Januari 2013 - 22:27

    Josien:

    Ha zusje, wat leuk dat het goed gaat daar. Hope dat die kl@#te mugge weg zijn vannacht want das nie zo fijn. Geniet van het heerlijke weer want hier ist echt super koud brrr... Dikke kus van je zus

  • 17 Januari 2013 - 12:46

    Theo ,Mieke,Marielle En William:

    Hoi Karin
    Leuk joh dat je het zo goed naar je zin hebt, we missen je alleen vanavond bij de jumbo
    Gr en heel veel plezier toegewenst
    Fam Verhoeks

  • 18 Januari 2013 - 21:46

    Inge Versteege:

    Wat een geweldige verhalen voor de eerste paar dagen (op de mug en de busrit na dan :P). Nu al zoveel nieuwe ervaringen opgedaan, dat belooft nog wat voor de komende maanden!!
    Veel plezier!! xxx Inge

  • 22 Januari 2013 - 14:09

    Tamara:

    Haha, ik moest echt zo hard lachen bij die dansfoto met de neger :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 878
Totaal aantal bezoekers 17612

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 19 April 2013

Curacao

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: