Curacaofan - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu Curacaofan - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Karin Verhoeks - WaarBenJij.nu

Curacaofan

Blijf op de hoogte en volg Karin

22 Januari 2013 | Curaçao, Willemstad

We zijn alweer een week verder en ik zit inmiddels alweer anderhalve week op het eiland. Vorige keer vertelde ik dat ik voor het eerst naar de Marnix school moest. Inmiddels ben ik er al weer twee keer geweest en het is een onwijs leuke school. `s Ochtends om half 7 werd ik al opgehaald door Patricia, de Rt-er van de school. Haar ga ik de komende tijd meehelpen. De school in ontzettend groot en heeft 700 leerlingen. Op deze school zitten ook een aantal studenten van de Marnix Academie ( de school waar ik in augustus ben afgestudeerd ) en binnenkort gaan we wat leuks doen. De leerlingen die we begeleiden zijn super lief. Morgen ga ik er weer naar toe.

De muggen vinden mij nogal leuk hier, dus op een gegeven moment zat ik over de 85 muggenbulten. Omdat de muggenbulten ook nog eens blauw uitsloegen, werd door verschillende mensen van stage geadviseerd om even langs de dokter te gaan. Juist, even langs de dokter. Dat werd een hele middag dwalen door Willemstad. Als eerste zijn we ( Lynn & ik ) richting Wereldstage gegaan om daar te vragen waar we het beste naar de dokter konden gaan. Het was een 'klein' stukje lopen aan de andere kant van de Pontjesbrug en ontzettend makkelijk te vinden. Na een korte uitleg zijn we vertrokken richting de dokter, die we uiteindelijk na twee uur gevonden kregen! WAS TIE DICHT.... zucht.. gelukkig kwamen we een Nederlandse vrouw tegen die de tip gaf dat er een stukje verderop nog een dokter zat. Daar was het wel duidelijk dat ze in Curacao weinig spreekuren hebben op de woensdagmiddag. Er zaten ongeveer twintig Antillianen te wachten op de dokter. Na een kort gesprek met de doktersassistente heeft ze mij een recept gegeven die we weer konden op halen bij een apotheek in Punda. Dus konden we heel het stuk weer terug lopen en had ik eindelijk een zalfje voor de muggenbulten! Daarbij ook meteen een muggenspray met 98% deet. Gelukkig zijn ze nu aardig weg, na een weekje smeren! :)

Zaterdag voor het eerst naar Bermuda geweest, een beroemde discotheek in Curaçao. Het ligt super dichtbij ons huis ( aan de andere kant van het water ). Het was ontzettend gezellig met alle meiden, dus die houden we er ook zeker in. Dit weekend voor het eerst richting het westen geweest. Na drie kwartier rijden kwamen we aan bij het strand Lagoon. Een klein baaitje met echt onwijs mooi blauw water en ideaal om te snorkelen. Nu moet ik zeggen dat ik eerst nooit zoveel met snorkelen had, maar dat is nu zeker wel veranderd. Wat is dat super gaaf. Overal waar je kijkt heb je visjes in allerlei kleuren. Van kleine geel met paarse visjes tot grote lichtblauwe vissen. Er werd verteld dat je daar ook schildpadden kon spotten in het water, maar helaas heb ik die niet gezien. Binnenkort nog maar een nieuwe poging. Na het dagje strand zijn we weer richting onze kamers gegaan om ons op te frissen en lekker uit eten te gaan. Na het eten zijn we weer even naar Wet en Wild geweest.

Ik moet zeggen dat ik me helemaal thuis begin te voelen hier. Ik ontmoet steeds meer leuke mensen en het weer hier is zo lekker. Daarnaast gaat het slapen in de warmte hier ook steeds beter :) Voor de mensen die nieuwsgierig zijn naar waar ik precies woon, ik heb wat foto’s toegevoegd! Kunnen jullie mijn nederige stulpje bekijken waar ik de komende drie maanden nog verblijf.

Dikke kus



  • 22 Januari 2013 - 23:01

    Josien:

    Ha zusje, wat leuk dat je het na je zin hebt daarzo. Als je maar geen planne maakt om er te blijve;-) ! Dikke kus Josien

  • 22 Januari 2013 - 23:35

    Kees:

    Die Bermuda moet je er inderdaad maar inhouden! Klinkt goed!
    Zie je in twee maanden! ;) x

  • 23 Januari 2013 - 09:03

    Ruud Brence:

    Geweldig dat je het zo naar je zin hebt. Denk maar vooral niet aan ons hier in het koude Nederland, maar geniet van je omgeving. En ik ben wel een beetje jaloers op je hoor.... lekker op stap gaan bij een graadje of 30 is toch anders dan bij -10 :-)

    Veel plezier..... en oh ja, we missen je nog steeds, maar we zien dat het heel zwaar hebt daar overzees, dus we hopen op betere dagen..... hahaha!

  • 23 Januari 2013 - 21:46

    Nonna:

    Hoi karin

    Super dat je het naar je zin heb en geniet lekker van het weer.hier is best koud.
    Je hebt al een hoop gedaan lees ik.het is ontzettend mooi daar aan de foto' te zien.
    Heel veel plezier daar nog de komende maanden in het lekkere warme land

    Xx nonna

  • 24 Januari 2013 - 12:06

    Els:

    Fijn dat je het naar je zin hebt in het warme Curacao !! geniet ervan..

    en al mooie foto's gemaakt!! ik spreek je weer op de Chat van Facebook ;)
    groetjes van ons allemaal xxx

  • 28 Januari 2013 - 17:27

    Dirk-Jan, Rianne En Norah Verhoeks:

    Hoi Karin,
    Wat een leuk blog! Fijn dat je het zo goed naar je zin heb, het ziet er erg gezellig uit allemaal!
    Leuke foto's ook. We wensen je nog een hele fijne tijd, geniet er maar van vooral van het weer!
    groetjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karin

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 724
Totaal aantal bezoekers 17603

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 19 April 2013

Curacao

01 Oktober 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: